Univerzita pro hosty restaurací

Snahou Hostovky je zvýšit uvědomění našich hostů v tom, co jim patří a jak by se měli v restauraci chovat, aby se nedostávali do trapných situací. Takto vzdělaní hosté si u zaměstnanců v pohostinství získají daleko větší respekt.

Michael Dobromil Klíma
Michael Dobromil Klíma životopis
* 23. 6. 1928 až 15. 10. 2011
Zakladatel konceptu STEAKGRILL®, autor článků na Hostovce. Od poloviny roku 2018 vzniká tento web jako modernizace a revize původního webu Hostovky.
Brzy do postele, brzy vstát, propagovat se a tvrdě pracovat!
Životní krédo Mikea z originálního Early to bed, early to rise, work like hell and advertise!.

Články

Články

Životopis ubytování restaurace a servis případová studie nejčtenější nápoje kuchyňské techniky kdo-kdy-kde jídla a jídelní lístky gastronomie etnické kuchyně etika co-kdy-kde

Klubové talíře
5. července 2007
restaurace a servis
Klubové talíře
KLUBOVÉ TALÍŘE (předložní talíře) anglicky base plates nebo service plates, německy zvané Platzteller; francouzsky Assiette de présentation, se v Česku, nevím proč,nazývají Klubové nebo předložní talíře.
Přání a nároky sofistikovaných hostů
31. března 2006
restaurace a servis
Přání a nároky sofistikovaných hostů
Kvalitní jídla a nápoje nejsou to jediné co uspokojí nároky současné klientely. Sofistikovaný host EU očekává také kvalitní služby a servis.
Služby
25. března 2006
restaurace a servis
Služby
Dnes je již dokázáno, že ani všichni profesionální hodnotitelé nebo auditoři tak renomované organizace jako je MICHELIN GUIDE nevědí co dělají.
Reservace
13. března 2006
restaurace a servis
Reservace
Jako sofistikovaní hosté nebo jako studenti Hostovky byste také měli vědět, jak, kdy a proč si dělat v restauracích reservaci.
Rezervace a čekání na stůl
13. března 2006
restaurace a servis
Rezervace a čekání na stůl
Rezervace stolů není ve všech restauracích běžná. Restaurace, ve kterých je rezervace nutná, obsazují stoly většinou dvakrát za večer (anglicky double sitting). Proto se musíte rozhodnout, na kdy si stůl rezervovat.
Kritika a pochvaly
15. listopadu 2005
restaurace a servis
Kritika a pochvaly
Jako studenti Hostovky byste měli vědět, že máte morální povinnost poukázat na nedostatky v jídle a servisu protože někdy naši pracovníci, pokud nejsou absolventy některé z těch našich četných hotelových škol, ani nevědí že nějakou chybu dělají.