Důvody neúspěchu českých restaurací

Rychlá expanse, absolutní neodbornost většiny provozovatelů pohostinství, na život a na smrt vyhrocená konkurence, je v Česku hlavní příčinou neúspěchu mnoha restaurací. Velké procento neúspěchu je také díky a nedostatečnému počátečnímu kapitálu. Restaurace jsou pro banky velice rizikové a proto i procenta z půjček jsou vyšší.

  • i
  • i
  • ihttps://www.hostovka.cz/duvody_neuspechu_ceskych_restauraci?usp=sharing
  • i

Některé studie ukázaly že procento bankrotů by se dalo snížit a podniky by se mohly finančně oživit, pokud by přizvaly finančně silné partnery.

Partnerství

Bylo by ode mě ale velice nezodpovědné, kdybych vás neupozornil na špatné zkušenosti z partnerství. Více než 90% partnerství totiž skončí neúspěchem.

Manželství

Manželství je také partnerství, ale za loňský rok 49,6 manželství skončilo rozvodem. V některých zemích se při rozvodu majetek dělí rovným dílem, a jestliže jeden z partneru nemá zájem o restauraci, i když prosperuje, tak může dojít k jejímu zániku.

Rodinné podniky

Mnoho restaurací neuspěje díky problémům v rodině. Dlouhé hodiny a tvrdá práce odčerpává mnoho energie která by mohla být věnována rodině. Proto je oboru pohostinství větší procento rozvodů než v kterémkoliv jiném oboru. Rodinné podniky ve kterých mnohdy i děti pracují však přežijí snadněji. V rodinných podnicích dochází také k menším ztrátám rozkrádáním ze strany zaměstnanců.

Řetězce – Chains

Řetězové provozy snižují riziko při zahájení provozu proto, že v nově otevřených podnicích zaměstnávají zaměstnance kteří se osvědčili v některém již dobře zavedeného podniku.

Jedna studie potvrdila následující procenta neúspěchu restaurací:

  • 27% první rok
  • 50% koncem prvých tří let
  • 60% koncem pátého roku
  • po 10 letech méně než 70% neuspěje.

Další poznání všech studií je:

Pokud restaurace přežije první 3 roky tak naděje na její přežití je zřejmá. Při klesající ekonomii je dnes nejspíše velmi špatná doba k otevření restaurace, nic méně zde patí, že odvážnému který má potřebný know how nebo který si nechá poradit od odborníka, štěstí přeje.

Rozhodující je počet restaurací v daném obvodu. Kdysi to byla místní obchodní kmora a Společenstvo hostinských kteří rozhodovalo o tom kdo, kdy a kde si otevře hospodu nebo restaurací. Tyto dvě organizace také kontrolovaly odbornost provozovatelů pohostinských provozů, a proto stížností na pohostinství nikdy nebylo tolik jako dnes, kdy to pohostinství vlastně pod nikoho nepatří a každý ho dělá "tak jak nejlépe umí".

Tudíž k úspěchu nebo k přežití v pohostinství se nemůžete spoléhat na nikoho než na sebe. Prostě musíte mít ten správný know-how. Na stránkách Hostovky ten potřebný know-how nenajdete a pokud nemáte dostatek času či financí ku studiu na nějaké odborné škole, tak jediným zdrojem informací a potřebného know-how jsou krátkodobé efektivní semináře připravované nově vznikolu ASOCIACÍ KONZULTANTŮ POHOSTISNTVÍ ČR.

Vážní zájemci kontaktujte:

  • JANA BERÁNKOVÁ
  • Manažer
  • ASOCIACE KONZULTANTŮ POHOSTISNTVÍ ČR
  • berankovajana@seznam.cz

Příbuzné články

Supervision
3. října 2011
ipohostinství
Supervision
Před nějakým časem jsem se ptal bývalého rektora jedné hotelové školy, proč se na českých hotelových školách učí všechny ty archaické nebo prakticky nepoužitelné předměty a přitom jedna ze základních znalostí managementu jako je supervision, se neučí.
Supervision, /supervision
Dobrý administrativní pracovník v pohostinství
15. srpna 2011
ipohostinství
Dobrý administrativní pracovník v pohostinství
U většiny funkci pracovníků v pohostinství se nepředpokládají administrativní schopnosti. Nicméně dnes je jen velmi málo funkcí, kde by administrativa neměla svoji důležitost. Historicky je známo, že jen velmi málo třeba i slavných kuchařů je schopno své recepty a techniky vaření popsat.
Dobrý administrativní pracovník v pohostinství, /administrativni_pracovnik
Zbytky
23. května 2010
ipohostinství
Zbytky
Vytvořit v pohostinství 10% čistého zisku, je sakramentsky tvrdý oříšek. Skončit se ztrátou 10% a více, je velice jednoduché. Když uvaříte 10 porcí nějaké hotovky a prodáte jich jen 9, tak vám vznikne nenahraditelná ztráta 10%, která, když se opakuje několikrát, vás může přivézt k bankrotu, dříve než se nadějete.
Zbytky, /zbytky2
Odborníci v pohostinství
23. ledna 2010
ipohostinství
Odborníci v pohostinství
Kdo jsou to osobnosti v českém pohostinství vím již relativně dlouho, a pokud to zajímá i vás, tak jejich seznam najdete na stránkách www.gastronews.cz na kterých ty tituly uděluje jejich šéfredaktor pan Jiří Řezáč.
Odborníci v pohostinství, /odbornici_v_pohostinstvi
Češi nečtou
4. listopadu 2009
ipohostinství
Češi nečtou
To není z mé hlavy, ale musím s tím souhlasit, protože pokud se týká pohostinství jsem se o tom již několikrát přesvědčil.
Češi nečtou, /cesi_nectou
Současný stav českého pohostinství
23. října 2009
ipohostinství
Současný stav českého pohostinství
Přikládám kopii e-mailu od Jirky Feřtka, jednoho mého spolužáka na hotelové škole v Mariánských Lázních v roce 1949, kdy české pohostinství bylo ještě pohostinstvím. To si počtete.
Současný stav českého pohostinství, /soucasny_stav_ceskeho_pohostinstvi
Franchize Day
21. října 2009
ipohostinství
Franchize Day
Já jsem jeden z mála, kdo ten velký boom franchisingu restaurací rychlého občerstvení v Česku předvídal již od Sametové revoluce, a na štěstí na to mám důkazy.
Franchize Day, /franchize_day
Jak vařit bez kuchaře
24. května 2009
ipohostinství
Jak vařit bez kuchaře
Tento článek jsem před několika lety někde napsal , ale jako mnoho mých příspěvků do medii, má stále ještě svoji platnost a proto vám ho v trochu pozměněné formě předkládám i zde.
Jak vařit bez kuchaře, /jak_varit_bez_kuchare
Služby
17. května 2009
ipohostinství
Služby
Museli byste mně přesvědčit o tom, že se mýlím, ale dovoluji si tvrdit, že v České republice služby, až na nějaké výjimky, téměř neexistují.
Služby, /sluzby
Důvody neúspěchu českých restaurací
4. května 2009
ipohostinství
Důvody neúspěchu českých restaurací
Rychlá expanse, absolutní neodbornost většiny provozovatelů pohostinství, na život a na smrt vyhrocená konkurence, je v Česku hlavní příčinou neúspěchu mnoha restaurací. Velké procento neúspěchu je také díky a nedostatečnému počátečnímu kapitálu. Restaurace jsou pro banky velice rizikové a proto i procenta z půjček jsou vyšší.
Důvody neúspěchu českých restaurací, /duvody_neuspechu_ceskych_restauraci
Management By the Menu
4. května 2009
ipohostinství
Management By the Menu
Dá se říci, že největší změny v pohostinství v tomto století zaznamenal jídelní lístek, který je základem veškeré činnosti každého gastronomického provozu.
Management By the Menu, /management_by_menu
Logistika
1. května 2009
ipohostinství
Logistika
Logistika v průmyslu pohostinství a cestovního ruchu je umění skloubit všechny články tohoto enormního odvětví národního hospodářství v jeden celek jehož hlavním cílem je uspokojit potřeby a přání hostů a vytvořit zasloužený předpokládaný zisk.
Logistika, /logistika
Franchising
24. dubna 2009
ipohostinství
Franchising
Asi tak v roce 1991, neboli ne příliš dlouho po Sametové revoluci, v době kdy jsem byl v České Republice v zastoupení americké firmy Blodgett, za mnou přišel jeden mladý muž, s tím, že se dozvěděl, že v Americe jsem konzultantem v pohostinství, a jestli bych mu neporadil s jeho záměrem.
Franchising, /franchising
Technologie v průmyslu v pohostinství
23. dubna 2009
ipohostinství
Technologie v průmyslu v pohostinství
Technologie v globálním průmyslu pohostinství předstihla schopnosti člověka. Náše pohostinství není výjimkou.
Technologie v průmyslu v pohostinství, /technologie_pohostinstvi
Svíčková atd.
19. dubna 2009
ipohostinství
Svíčková atd.
Toto je článek který jsem napsal již asi před 10-15 lety, a tak jsem ho jen trochu oprášil a upravil aby byl zase aktuální.
Svíčková atd., /svickova_atd
Účetnictví v pohostinství
20. května 2009
ipohostinstvíimanagement
Účetnictví v pohostinství
Nejsem příliš zběhlý v historii účetnictví, ale vím, že účetnictví je staré více než 5.000 let. Také vím, že je to (zjednodušeně řečeno) evidence toho, co komu patří.
Účetnictví v pohostinství, /ucetnictvi
Cenotvorba konceptu STEAKGRILL®
29. března 2008
ico-kdy-kdeijídla a jídelní lístkyipohostinství
Cenotvorba konceptu STEAKGRILL®
Cenotvorba je jedním z nejdůležitějších úkolu managementu kteréhokoliv provozu v oboru průmyslu pohostinství a cestovního ruchu. Na našich oborných a hotelových školách se cenotvorba nejspíše vyučuje. Podle mě se cenotvorba sice dá vyučovat, ale nedá se naučit.
Cenotvorba konceptu STEAKGRILL®, /cenotvorba