Univerzita pro hosty restaurací

Snahou Hostovky je zvýšit uvědomění našich hostů v tom, co jim patří a jak by se měli v restauraci chovat, aby se nedostávali do trapných situací. Takto vzdělaní hosté si u zaměstnanců v pohostinství získají daleko větší respekt.

Michael Dobromil Klíma
Michael Dobromil Klíma životopis
* 23. 6. 1928 až 15. 10. 2011
Zakladatel konceptu STEAKGRILL®, autor článků na Hostovce. Od poloviny roku 2018 vzniká tento web jako modernizace a revize původního webu Hostovky.
Brzy do postele, brzy vstát, propagovat se a tvrdě pracovat!
Životní krédo Mikea z originálního Early to bed, early to rise, work like hell and advertise!.

Články

Články

Životopis zbožíznalství ubytování restaurace a servis recept případová studie pohostinství o čem se mluví nejčtenější nápoje kuchyňské techniky koho se to týká kdo-kdy-kde jídla a jídelní lístky hygiena a sanitace historka gastronomie etnické kuchyně etika co-kdy-kde

Názvy jídel 3
25. prosince 2009
etika
Názvy jídel 3
Mezinárodní gastronomie není taková džungle za jakou si ji představuje vedení restaurace STOLETÍ v Praze, údajně jedna z nejlepších pražských restaurací, což nemohu posoudit, protože jsem tam nebyl, a tak musím jen dát na co o ni píše Laura Baranik ve svém článku pro Lidové noviny.
Co mi vadí na M. D. Rettigové
5. listopadu 2009
etika
Co mi vadí na M. D. Rettigové
Na to se mně totiž již několik lidí zeptalo a já kolem té Dobromily Rettigové tncuji jako kolem horké kaše a stále mně cosi říká, abych se o tom už nezmiňoval, protože já mám už takhle dost nepřátel a teď si udělám nepřátele ze všech těch „gastronomů“ kteří Magdalenu uctívají.
Etika
28. ledna 2008
etika
Etika
Na stránkách www.gastronews.cz dne 25.1.2008 na téma NÍZKÁ ÚROVEŇ ŠKOLSTVÍ, jist‎ý‎ Fred položil následujicí otázku:"Je to těžké najít na gastronews.cz vůbec nějaké kontakty, jediný jsem našel na pana Řezáče. Tak se ptám, zda-li je možno se nějak spojit s panem Klímou na těchto stránkách a jak se například zakládá nové diskusní téma. Děkuji Fred".
Přání a stížnosti
27. října 2007
etika
Přání a stížnosti
Stěžovatelé v pohostinství jsou různí. Někteří chroničtí stěžovatelé si stěžují vždycky, všude a na všechno. Již jsem se několikrát zmínil o rčení, že host má vždycky pravdu které jsem ale doplnil tím, že host má sice pravdu, ale jen pokud je to host.
Co je správné a co ne
8. července 2006
etika
Co je správné a co ne
Kolem roku 1958, Hotelový a cateringový institut Velké Británie se rozhodl stanovit jednou provždy zásady toho co je správné a co ne v gastronomickém světě. Dvanáct vysoce kvalifikovaných kuchařů bylo jmenováno do komise která měla vypracovat jakýsi Kuchařský Kodex.
Bonbóny pro osvěžení dechu po jídle
22. května 2006
etika
Bonbóny pro osvěžení dechu po jídle
Bonbóny pro osvěžení dechu po jídle (anglicky after dinner mints) jsou víceméně americký vynález. Mají za úkol osvěžit ústa, a to obzvláště po jídlech s výraznou chutí. Můžete na ně narazit nejenom v restauracích, ale často i v amerických a francouzských domácnostech, kde se tento zvyk stále drží.
Párátka
20. července 2005
etika
Párátka
Německy Zahnstocher, anglicky toothpick, napovídá že je to něco čím by se člověk měl šťourat v zubech a proto by se tomu mělo říkat šťourátko, také už proto, že se tím někteří lidé "nepářou" a v těch zubech se šťourají bez ostychu u stolu před zraky ostatních stolovníků.