Univerzita pro hosty restaurací

Snahou Hostovky je zvýšit uvědomění našich hostů v tom, co jim patří a jak by se měli v restauraci chovat, aby se nedostávali do trapných situací. Takto vzdělaní hosté si u zaměstnanců v pohostinství získají daleko větší respekt.

Michael Dobromil Klíma
Michael Dobromil Klíma životopis
* 23. 6. 1928 až 15. 10. 2011
Zakladatel konceptu STEAKGRILL®, autor článků na Hostovce. Od poloviny roku 2018 vzniká tento web jako modernizace a revize původního webu Hostovky.
Brzy do postele, brzy vstát, propagovat se a tvrdě pracovat!
Životní krédo Mikea z originálního Early to bed, early to rise, work like hell and advertise!.

Články

Články

Životopis zbožíznalství ubytování restaurace a servis recept případová studie nejčtenější nápoje kuchyňské techniky koho se to týká kdo-kdy-kde jídla a jídelní lístky gastronomie etika co-kdy-kde

Práva hosta
12. února 2008
restaurace a servis
Práva hosta
V‎ýňatek z manuálu Servisu konceptu STEAKGRILL. Ochranu hosta povinnosti podnikatele a práva hosta specifikuje, zákon na ochranu spotřebitele ale dá se to vyjádřit našim sloganem:
Dress Code
18. ledna 2008
restaurace a servis
Dress Code
Na stránkách www.gastronews.cz, které jsou považovány za jakési odborné stránky v oboru pohostinství, v červnu 2006 proběhla diskuse na základě otázky pana Borůvky zda vedoucí restauace má právo požadovat od zaměsnance v kuchyni aby nosil ponožky. □
Split Checks
4. ledna 2008
restaurace a servis
Split Checks
Říká se tomu také individual checks, a česky se tomu říká indviduální účtenky.
Raison d´etre Steakgrillu
2. ledna 2008
restaurace a servis
Raison d´etre Steakgrillu
For immediate release! Raison d´etre nového českého restauračního konceptu STEAKGRILL©
Používání klubových talířů
5. července 2007
restaurace a servis
Používání klubových talířů
Klubové talíře jsou velké, kulaté ozdobné porcelánové, kovové, stříbrné, nebo dokonce i dřevěné talíře o průměru 30 až 33 cm. Dávají se na každé místo u stolu místo prostírání. Klubové talíře pocházejí z anglického base plates nebo service plates a ve světě jsou známy jako Platzteller (německy) anebo také Assiette de présentation (francouzsky).
Bakery
6. února 2007
restaurace a servis
Bakery
Já vím, že jako studenti Hostovky se možná zabýváte i myšlenkou, že po jejím absolvování byste si možná mohli otevřít restauraci a proč ne.
Proč nechodí lidé do restaurací
26. ledna 2007
restaurace a servis
Proč nechodí lidé do restaurací
Na stránkách www.cestovní-ruch.cz proběhla v těchto dnech docela zajímavá diskuse na článek uveřejněný v časopise AHA který jsem já ohodnotil jako LATRINE NACHRICHTEN a do které jsem se také zapojil.
Proč chodí lidé do restaurací
21. ledna 2007
restaurace a servis
Proč chodí lidé do restaurací
Při běžné povrchní konverzaci lidé nejčastěji hovoří o politice, sportu, o sexu a o jídle, i když ne zrovna v tomto pořadí.
Přání a nároky sofistikovaných hostů
31. března 2006
restaurace a servis
Přání a nároky sofistikovaných hostů
Kvalitní jídla a nápoje nejsou to jediné co uspokojí nároky současné klientely. Sofistikovaný host EU očekává také kvalitní služby a servis.
Služby
25. března 2006
restaurace a servis
Služby
Dnes je již dokázáno, že ani všichni profesionální hodnotitelé nebo auditoři tak renomované organizace jako je MICHELIN GUIDE nevědí co dělají.
Rezervace a čekání na stůl
13. března 2006
restaurace a servis
Rezervace a čekání na stůl
Rezervace stolů není ve všech restauracích běžná. Restaurace, ve kterých je rezervace nutná, obsazují stoly většinou dvakrát za večer (anglicky double sitting). Proto se musíte rozhodnout, na kdy si stůl rezervovat.
Reservace
13. března 2006
restaurace a servis
Reservace
Jako sofistikovaní hosté nebo jako studenti Hostovky byste také měli vědět, jak, kdy a proč si dělat v restauracích reservaci.
Kritika a pochvaly
15. listopadu 2005
restaurace a servis
Kritika a pochvaly
Jako studenti Hostovky byste měli vědět, že máte morální povinnost poukázat na nedostatky v jídle a servisu protože někdy naši pracovníci, pokud nejsou absolventy některé z těch našich četných hotelových škol, ani nevědí že nějakou chybu dělají.
Agnès Sorel
3. července 2005
restaurace a servis
Agnès Sorel
(1410-1450) Milenka francouzského krále Karla VII. a nejlepší milovnice té doby. Měla dobrý a významný vliv na krále a snažila se snížit bídu a mizérii. Po ni byla pojmenována garnitura pro drůbež a jateční masa která sestávala z paštiček z drůbeží fáše, plněné sortýrovanými žampiony obloženými kulatými plátky uzeného jazyka a lanýži. U drůbeže se ještě přidává Sauce Alemande.