Ty jsi pro mě vlastně nic neudělal

Měl jsem takový případ, kdy jedna paní se se mnou přišla poradit o koupi restaurace, která byla na prodej asi za .000, což tehdy byly relativně velké peníze.

  • i
  • i
  • ihttps://www.hostovka.cz/ty_jsi_vlastne_nic_neudelal?usp=sharing
  • i

Jel jsem se na to tudíž napřed podívat. Údaje, které o dosavadním hospodaření té restaurace dával ten prodávající, byly jako obyčejně vylhané, ale i tak se mi to nelíbilo, protože ta restaurace by bývala potřebovala neúměrné investice. Ale přesto jsem si celou tu čtvrť projel křížem krážem, abych si prověřil konkurenci, čímž jsem se ale bez nějakých velkých propočtů také přesvědčil, že o nějaké přijatelné návratnosti těch .000 a potřebných investic se nedá vůbec hovořit.

Té mé klientce jsem se to tudíž snažil rozmluvit. Ta paní ale nejenom že si to rozmluvit nenechala, ale handrkovala se semnou o můj honorář za můj předběžný relativně podrobný průzkum, který dělal asi , neboli zanedbatelná částka v poměru k ceně té restaurace, ale ona argumentovala tím, že jsem pro ni vlastně nic neudělal. Nakonec mi ale zaplatila, a rozešli jsme se více méně ve zlém.

Asi po šesti měsících mně ta paní volala znovu, celá ubrečená, že jsem měl pravdu a že do té restaurace investovala dalších .000, ale že i přesto to nejde a že navíc prodělává měsíčně více než .000 na mzdách a dalších nákladech, a že se to snaží prodat, ale že nemůže nalézt kupce a jestli bych ji nepomohl.

V Americe se říká, že koupit restauraci umí každý blbec který má peníze, ale prodat restauraci že není jen tak jednoduché. Průměrná provize z prodeje restaurací je asi tak 7%, a ta paní byla tak zoufalá, že mi nabízela 15% z ceny navýšené na .000, neboli asi tak .000, což by její ztrátu asi společně s .000 investicemi které tam udělala, přivedlo na více než .000. Já jsem ale také někdy prevít, a proto Vám asi nemusím ani říkat, že jsem ji odmítl, ale ne proto, že bych nevěřil, že by se po případné slevě nějaký kupec nenašel, ale proto, že bych si býval nemohl vzít na svědomí přivést do neštěstí dalšího člověka.

Příbuzné články

Tvorba cen
19. září 2011
ikonzulting
Tvorba cen
Vaření nezačíná nákupem, jak tvrdí náš samozvaný chef Pohlreich. vaření začíná plánem neboli jídelním lístkem. Tvorba jídelního lístku začíná zbožíznalstvím, psychologií nákupu potravin, tvorbou receptur a tvorbou cen, i když ne vždy v tomto pořadí. ale v žádném případě nějaké komediantství nestačí a je k tomu v každém případě potřeba nějaký know how.
Tvorba cen, /tvorba_cen
Tvorba jednotných podnikových receptur
18. září 2011
ikonzulting
Tvorba jednotných podnikových receptur
Jak číst receptury je jedna věc, a jak je psát je věc druhá. Jsou profesionální receptury, které uvádí jen druh použitých potravin a koření bez uvedení množství nebo způsobu jejich úpravy. Oproti tomu jiné receptury uvádí nejenom přesnou váhu potravin, přesný způsob zpracovávání a úpravy, také přesně opisují i velkost požitého nádobí a specifikuji na jakém zařízení se daný pokrm musí upravovat a trvají například na tom, že koření se musí tlouct jen v hmoždíři, což v případě, že máte elektrický mlýnek na koření, na kterém se dá nastavit zrnitost, je úplný nesmysl.
Tvorba jednotných podnikových receptur, /jednotne_ponikove_receptury
Kalkulace
16. září 2011
ikonzulting
Kalkulace
V České republice, jak již řečeno, jsou vlastní kalkulace nařízené zákonem na ochranu spotřebitele. Často si ale kladu otázku - ochranu proti komu? Proti nepoctivému restauratérovi, který by bez kalkulací své hosty šidil? Toto je dosti naivní názor, protože restauratér, který chce úmyslně šidit své hosty, je může šidit lépe s kalkulacemi než bez nich. V Americe (se kterou vám zřejmě již jdu na nervy), kalkulace zákonem nařízené nejsou, ale každý rozumný restauratér má vypracované kalkulace na všechna jídla a nápoje, a to ne pro ochranu spotřebitele, ale pro ochranu svojí. Americký restauratér se totiž snaží dát hostu za jeho peníze co možná nejvíce, ale aby mu při tom zbyl zasloužený zisk, tudíž musí vědět, co dělá. Bez této filozofie by moc dlouho pohostinství provozovat nemohl. V Americe to totiž není státní obchodní inspekce, ale host, který dříve nebo později odhalí restauratérovu nepoctivost nebo chamtivost, a potrestá ho ne pokutou, ale tím, že do jeho restaurace již nepřijde.
Kalkulace, /kalkulace
Tisková zpráva APK ČR
31. srpna 2011
ikonzulting
Tisková zpráva APK ČR
Dne 25. srpna 2011 byla Ministerstvem Vnitra České Republiky registrována ASOCIACE KONZULTANTŮ ČESKÉ REPUBLIKY, o. s.
Tisková zpráva APK ČR, /tiskova_zprava_akp_cr
Ty jsi pro mě vlastně nic neudělal
24. března 2010
ikonzulting
Ty jsi pro mě vlastně nic neudělal
Měl jsem takový případ, kdy jedna paní se se mnou přišla poradit o koupi restaurace, která byla na prodej asi za .000, což tehdy byly relativně velké peníze.
Ty jsi pro mě vlastně nic neudělal, /ty_jsi_vlastne_nic_neudelal
Ekonomika samoobslužných bufetů
20. prosince 2009
ikonzulting
Ekonomika samoobslužných bufetů
Oproti mnohým jiným cateringovým akcím jsou bufety plánovány provozovatelem. Potřebné množství jídel a pití, které hosté mohou v dané době na samoobslužném bufetu zkonzumovat, má podstatný vliv na ekonomiku neboli na rentabilitu bufetu, na potřebný počet a sortiment jídel a následně i na cenu.
Ekonomika samoobslužných bufetů, /ekonomika_bufetu