Tvorba cen

Vaření nezačíná nákupem, jak tvrdí náš samozvaný chef Pohlreich. vaření začíná plánem neboli jídelním lístkem. Tvorba jídelního lístku začíná zbožíznalstvím, psychologií nákupu potravin, tvorbou receptur a tvorbou cen, i když ne vždy v tomto pořadí. ale v žádném případě nějaké komediantství nestačí a je k tomu v každém případě potřeba nějaký know how.

  • i
  • i
  • ihttps://www.hostovka.cz/tvorba_cen?usp=sharing
  • i

Náklady na jednotlivé pokrmy se kalkulují, ale cena se tvoří! Po zavedení elektronických kalkulaček a počítačů se při tvorbě cen možná obejdeme bez znalosti matematiky, ale bez znalosti marketingu a psychologie tvorby cen jen velmi těžko.

Tvorba cen je jedním z nejzodpovědnějších úkolů při tvorbě jídelních lístků!

Tvorba cen není jen otázkou vysoké odbornosti, praxe a zkušenosti, ale i znalosti zbožíznalství, technik nákupu, výrobních technik, a psychologie prodeje.

Největší podíl na potenciálním trhu má ten kdo nabídne nejlepší jídla a nápoje za nejvýhodnější ceny.

Ve výše uvedené definici jsem kdysi místo „nejvýhodnější“ měl výraz nejnižší. Během praxe se však ukázalo, že nejnižší ceny nemusí být ty nejvýhodnější a to ani pro hosta ani pro restauratéra. Pokud bychom například hovořili o soukromých klubech, ve kterých někdy nemají na jídelních lístcích vůbec žádné ceny uvedeny, nebo o restauracích ve kterých mají ceny jen na lístcích, které předkládají jen pánům, tak, aby se dámy nemusely žinýrovat si objednat něco drahého, bychom si uvědomili jak velkou důležitost má psychologie jako součást obchodní filozofie. Vedení velmi dobře ví kolik je které jídlo stojí neboli kolik je jejich food cost a jakou které jídlo má ideální prodejní hodnotu protože na všechny jídla má vytvořené své vlastní kalkulace, avšak mnohdy takové ceny „zvýhodní“, aby zvýšili obrat, což je také jedna technika o které bude řeč v tomto semináři.

  • iAutor: Michael Klíma
  • iDatum vytvoření: 19. září 2011
  • iDatum revize: 27. února 2019

Příbuzné články

Tvorba cen
19. září 2011
ikonzulting
Tvorba cen
Vaření nezačíná nákupem, jak tvrdí náš samozvaný chef Pohlreich. vaření začíná plánem neboli jídelním lístkem. Tvorba jídelního lístku začíná zbožíznalstvím, psychologií nákupu potravin, tvorbou receptur a tvorbou cen, i když ne vždy v tomto pořadí. ale v žádném případě nějaké komediantství nestačí a je k tomu v každém případě potřeba nějaký know how.
Tvorba cen, /tvorba_cen
Tvorba jednotných podnikových receptur
18. září 2011
ikonzulting
Tvorba jednotných podnikových receptur
Jak číst receptury je jedna věc, a jak je psát je věc druhá. Jsou profesionální receptury, které uvádí jen druh použitých potravin a koření bez uvedení množství nebo způsobu jejich úpravy. Oproti tomu jiné receptury uvádí nejenom přesnou váhu potravin, přesný způsob zpracovávání a úpravy, také přesně opisují i velkost požitého nádobí a specifikuji na jakém zařízení se daný pokrm musí upravovat a trvají například na tom, že koření se musí tlouct jen v hmoždíři, což v případě, že máte elektrický mlýnek na koření, na kterém se dá nastavit zrnitost, je úplný nesmysl.
Tvorba jednotných podnikových receptur, /jednotne_ponikove_receptury
Kalkulace
16. září 2011
ikonzulting
Kalkulace
V České republice, jak již řečeno, jsou vlastní kalkulace nařízené zákonem na ochranu spotřebitele. Často si ale kladu otázku - ochranu proti komu? Proti nepoctivému restauratérovi, který by bez kalkulací své hosty šidil? Toto je dosti naivní názor, protože restauratér, který chce úmyslně šidit své hosty, je může šidit lépe s kalkulacemi než bez nich. V Americe (se kterou vám zřejmě již jdu na nervy), kalkulace zákonem nařízené nejsou, ale každý rozumný restauratér má vypracované kalkulace na všechna jídla a nápoje, a to ne pro ochranu spotřebitele, ale pro ochranu svojí. Americký restauratér se totiž snaží dát hostu za jeho peníze co možná nejvíce, ale aby mu při tom zbyl zasloužený zisk, tudíž musí vědět, co dělá. Bez této filozofie by moc dlouho pohostinství provozovat nemohl. V Americe to totiž není státní obchodní inspekce, ale host, který dříve nebo později odhalí restauratérovu nepoctivost nebo chamtivost, a potrestá ho ne pokutou, ale tím, že do jeho restaurace již nepřijde.
Kalkulace, /kalkulace
Tisková zpráva APK ČR
31. srpna 2011
ikonzulting
Tisková zpráva APK ČR
Dne 25. srpna 2011 byla Ministerstvem Vnitra České Republiky registrována ASOCIACE KONZULTANTŮ ČESKÉ REPUBLIKY, o. s.
Tisková zpráva APK ČR, /tiskova_zprava_akp_cr
Ty jsi pro mě vlastně nic neudělal
24. března 2010
ikonzulting
Ty jsi pro mě vlastně nic neudělal
Měl jsem takový případ, kdy jedna paní se se mnou přišla poradit o koupi restaurace, která byla na prodej asi za .000, což tehdy byly relativně velké peníze.
Ty jsi pro mě vlastně nic neudělal, /ty_jsi_vlastne_nic_neudelal
Ekonomika samoobslužných bufetů
20. prosince 2009
ikonzulting
Ekonomika samoobslužných bufetů
Oproti mnohým jiným cateringovým akcím jsou bufety plánovány provozovatelem. Potřebné množství jídel a pití, které hosté mohou v dané době na samoobslužném bufetu zkonzumovat, má podstatný vliv na ekonomiku neboli na rentabilitu bufetu, na potřebný počet a sortiment jídel a následně i na cenu.
Ekonomika samoobslužných bufetů, /ekonomika_bufetu